Poczta Polska zapewnia, że nie będzie opóźnień w dostarczeniu rent i emerytur

W związku ze stanem epidemii i groźbą zarażeń koronawirusem wstrzymała już od poniedziałku 16 marca przyjęcia przesyłek zagranicznych. Wprowadzone zostają też inne zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych.

Placówki Poczty Polskiej w dni robocze są otwarte jedynie sześć godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14:00-20:00 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny. Praca placówek całodobowych zostaje skrócona przez 7 dni w tygodniu od 8:00 do 20:00. Nieczynne będą punkty obsługi klienta w galeriach handlowych.

Szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na stronie www.poczta-polska.pl.

Jeśli chodzi o organizację obsługi klienta w placówkach pocztowych, to przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Inne obostrzenia to strefy ochronne w placówkach. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów.  

18 marca br. rozpoczęła się dystrybucja kolejnej partii środków ochrony indywidualnej dla pracowników: maseczek, rękawic jednorazowych oraz płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni. W weekend trwała dalsza dystrybucja płynów dezynfekcyjnych i rękawiczek. Mają trafić do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami. Dodatkowo Zarząd Poczty Polskiej podjął decyzję o wypłacie dodatkowego świadczenia na zakup środków do dezynfekcji oraz środków ochrony. Otrzymają je pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami i ładunkami pocztowymi. Każdy pracownik zatrudniony na stanowisku eksploatacyjnym otrzyma dodatkowe świadczenie w wysokości 50 zł brutto na zakup środków ochrony.

Przesyłki, w tym emerytury, zostaną bezpiecznie dostarczone na wskazany adres – zapewnia Poczta Polska. Zostały wprowadzone specjalne środki ostrożności, które mają zwiększyć bezpieczeństwo listonoszy i emerytów w czasie epidemii.

Dzisiaj około 70 proc. emerytów i rencistów otrzymuje świadczenia na konto. Pozostaje jednak rzesza trzech milionów emerytów i rencistów, tych, którzy odbierają ją w domach.

– Do wypłat rent oraz emerytur używamy zdezynfekowanej i bezpiecznej gotówki z NBP – informuje Poczta Polska.

Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania. Wystarczy okazać listonoszowi z bezpiecznej odległości dokument tożsamości. Pracownik poczty sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru dokumentu i pozostawi przesyłkę.

Wcześniej ZUS informował, że pomimo ograniczeń wynikających z zaleceń służb sanitarnych w związku z koronawirusem, placówki Zakładu na bieżąco realizują wypłaty świadczeń.

[dkpdf-button]
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej