W Radiu Gdańsk mówili o zwolnieniach z powodu koronawirusa

O czym powinni pamiętać pracodawcy, rozważając zwolnienie pracowników z powodu przestoju w działalności? Czy służbowy laptop i telefon to udogodnienie, czy uwiązanie? Odpowiedzi m.in. na te pytania można było usłyszeć w ostatnim wydaniu audycji „Głos pracownika”, która jest emitowana na antenie Radia Gdańsk.

– Pracodawca, jeśli zdecydowałby się na wypowiedzenie umów o pracę, musi liczyć się z tym, że będzie musiał zapłacić pracownikom za cały okres wypowiedzenia – wyjaśniał dr Maciej Łaga, radca prawny z Uniwersytetu Gdańskiego.

W przypadku większych pracodawców, którzy zatrudniają co najmniej 20 pracowników, dochodzą jeszcze odprawy w wysokości do 3-miesięcznego wynagrodzenia pracownika, jeśli zatrudniony był powyżej 8 lat. Przy zwalnianiu trzeba też zachować odpowiednie procedury, a w przypadku umów na czas nieokreślony podać właściwie przyczynę zwolnienia.

W audycji „Głos pracownika” rozmawiano także o ułatwieniach, o które warto pytać przy zmianie pracy. Poruszono przy tym kwestię służbowego sprzętu.W większości przypadków, szczególnie w pracy biurowej, telefon komórkowy i laptop to jest coś normalnego, coś, co daje nam większą elastyczność i swobodę, możliwość pracy z każdego miejsca na świecie. Dla większości osób będzie to udogodnienie, ale musimy akceptować fakt, że są osoby, które nie lubią takich rozwiązań.

– W większości przypadków, szczególnie w pracy biurowej, telefon komórkowy i laptop to jest coś normalnego, coś, co daje nam większą elastyczność i swobodę, możliwość pracy z każdego miejsca na świecie. Dla większości osób będzie to udogodnienie, ale musimy akceptować fakt, że są osoby, które nie lubią takich rozwiązań – powiedziała Natalia Bogdan, założycielka i prezes agencji pracy Jobhouse.

Całej ostatniej audycji, a także wcześniejszych wydań można wysłuchać TUTAJ 

[dkpdf-button]
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej