Praca w upalne lato. Co musi pracodawca?

Wielu pracodawców decyduje się zapewnić pracownikom klimatyzację. Jednak „wielu” nie znaczy „wszyscy”. Czy w zakres obowiązków pracodawcy wchodzi zapewnienie pracownikom możliwości ochłody? Temat został poruszony w audycji „Głos pracownika” emitowanej na antenie „Radia Gdańsk”.

Piotr Prokopowicz z Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, który był gościem audycji, podkreślał, że przepisy prawa pracy nie ustalają jednoznacznie maksymalnej temperatury, jaka może panować w miejscu pracy. Określona jest jedynie temperatura minimalna.

– Co do zasady nie powinna być niższa niż 14 stopni, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają – mówił. – Natomiast jeżeli chodzi o temperaturę maksymalną, jaka może występować w pomieszczeniach pracy, to w zasadzie nie została ona określona. Jest specyficzny wyjątek dotyczący wykonywania prac przy obsłudze żurawi wieżowych i szybkomontujących – podkreślał inspektor.

Pracodawca nie ma zatem obowiązku zapewnienia pracownikom klimatyzacji, ale musi dokonywać oceny warunków pracy, a następnie dostosowywać je do potrzeb i wymagań pracowników. W skrajnym przypadku pracownik może nawet odmówić wykonywania obowiązków.Całą audycję można odsłuchać TUTAJ…>>

[dkpdf-button]
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej