Kampania „Kolej na Młodych”

Kariera zawodowa to długa i wymagająca podróż. To, jak ją pokonamy zależy w dużej mierze od nas samych. Czy młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek pracy wie jak pokierować życiem zawodowym?

Z początkiem września br., a więc wraz z rozpoczęciem roku szkolnego na dworcach PKP pojawiły się plakaty i banery informacyjne kampanii edukacyjnej Kolej na Młodych, organizowanej przez „Tygodnik Solidarność”, portal Tysol.pl oraz Krajową Sekcję Młodych NSZZ „Solidarność”.

„Kolej na Młodych”, jest projektem edukacyjnym, skierowanym do młodego pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Mowa o uczniach szkół średnich, studentach oraz osobach, które niedawno podjęły aktywność zawodową.

Skąd pomysł? Jak pokazują wszelkie badania i nasze obserwacje, młodzi Polacy posiadają niewystarczającą wiedzę na temat świata pracy. Nie dotyczy to tylko stricte obowiązków i praw pracowniczych zawartych w kodeksie pracy, ale też szeregu zagadnień z którymi pracownicy muszą się mierzyć w XXI w.

Młody człowiek trafiając do swojej pierwszej pracy, często nie zdaje sobie sprawy z tego co może, co musi, a czego absolutnie nie powinien robić jako pracownik. Daje to przestrzeń do różnego rodzaju nieporozumień i konfliktów na linii pracownik-pracodawca.

Dbanie o własne warunki pracy zaprocentuje. Tak zorientowana osoba przestanie być jedynie „turystą” w przedsiębiorstwie, który przy pierwszej lepszej okazji je opuści, a dojrzałym i odpowiedzialnym pracownikiem, który sam będzie czuć się ważną częścią firmy, a nie jedynie śrubką, którą można wymienić.

Na stronie www.kolejnamlodych.pl będzie można dowiedzieć się: jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy. Pokażemy jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać. To sprawi, że bardziej świadomie będziesz kierować swoją karierą zawodową;
o rodzajach umów jakie można zawrzeć z pracodawcą i jakie wynikają z nich prawa, ale też obowiązki dla pracownika. W końcu praca stanowi dużą część naszego życia, ale nie zapominamy o czasie wolnym od pracy. Zachowanie równowagi między światem służbowym i prywatnym to klucz, by czuć się dobrze w nich obu.
Z kampanią nieprzypadkowo ruszamy właśnie teraz, we wrześniu i dalej w październiku, gdy przez dworce kolejowe będą przewijać się tysiące młodych osób w drodze do szkoły, na uczelnie i do swoich pierwszych prac.

W ramach kampanii zostanie zorganizowana debata z udziałem ekspertów nt. spraw pracowniczych w kontekście młodego pokolenia.

[dkpdf-button]
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej