„Głos pracownika”: Powrót do pracy po pandemii

Powrót do biur po pandemii to dla firm spore wyzwanie logistyczne i komunikacyjne. Stopniowe znoszenie obostrzeń w życiu publicznym sprawia, że coraz więcej firm przywraca standardową działalność biznesową, a co za tym idzie – otwiera swoje siedziby dla pracowników.

Co jest najważniejsze w organizacji kadry w nowych okolicznościach? O tym w audycji „Głos pracownika” na antenie „Radia Gdańsk” mówiła Daria Stefańska, branch manager w firmie Hays Poland.

– Większość firm obecnie pracuje, bądź kontynuuje pracę w trybie zdalnym. Część z nich jednak myśli powoli o powrocie do biur. Wdraża tzw. piloty, gdzie część pracowników pracuje już z poziomu biura i ocenia możliwości związane z zachowaniem bezpieczeństwa w samym biurze, jak i ogólnie w budynku – tłumaczyła rozmówczyni „Radia Gdańsk”.

Według niej, tym na co pracodawcy powinni zwrócić szczególną uwagę przy powrocie pracowników do biur po pandemii, jest to, żeby w pierwszej kolejności do pracy wracały osoby, które czują się bezpiecznie, a przebywanie w biurze nie stanowi dla nich dodatkowego elementu stresu.

– Strach bowiem mocno wpływa na efektywność pracowników. Firmy muszą wykazać się empatią i zrozumieniem, a także zaufaniem do tych osób, które wciąż będą pracować z własnych domów. Ważne jest, by pracodawcy ufali takim osobom, że ich praca wykonywana jest w sposób efektywny. Co ciekawe, wiele wyników badań wskazuje na to, że praca zdalna jest bardziej efektywna od tej wykonywanej w biurze – podkreślała Daria Stefańska z Hays Poland.

Poszczególne wydania audycji „Głos pracownika” można odsłuchać na stronie internetowej Radia Gdańsk – TUTAJ

[dkpdf-button]
Strona korzysta
z plików Cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej